tisdag 24 november 2015

Då har det gått

över 1 månad igen.
Suck!
Nog har jag velat skriva flera gånger, men det har liksom inte blivit av.
Gubben blev ju klar på vedbacken och då skulle vi ju börja och höststäda och det har vi naturligtvis gjort. Eller inte alls.
Jaja, det hinns nog med också.
Det har tyvärr inte blivit något riktigt svar på situationen på  jobbet än, men jag hoppas det kommer en bra lösning så småningom så vi kan börja jobba som vi gjort en gång i tiden.
Gubben har fortfarande inget jobb och han har varit på ytterligare en intervju och tyvärr fick han svar idag att tjänsten var redan tillsatt.
Ett stort broarbete i min hemkommun gjorde att jag fick ta en annan väg till jobbet i ca 14 dagar(jobbade 8 dagar av dessa dagar).
Den omvägen som jag var tvungen att ta var ca 1 mil längre, men det tog inte mycket längre tid än den vanliga vägen jag brukar åka.
Men jag kan tala om att det var mycket gnäll från folk som var tvungen att ta omvägen och det var ett akut jobb de var tvungna att göra.
Trafikverket löste en del av problemet genom att sätta in en båt som åkte hela dagarna  fram och tillbaka med bl.a skolbarn som bodde nära bron.
I helgen så var gubben tillsammans med sina syskon och hälsade på sin yngste bror som bor söderöver.
De har haft trevliga dagar och varit och ätit julbord på ett dyrt och fint ställe.
Själv var jag på ett ljusparty och träffade lite grannar och min svägerska U på lördagseftermiddagen och sen blev det slöa resten av helgen.
Något som jag sysselsatt mig med när jag inte gjort något nyttigt eller suttit vid datorn är att brodera. På labben är det bara de franska knutarna kvar och hönsen är helt klara.
151018
151018
151019
151024
151026
151027
151028

151029
151030
Det finns en hel del bilder kvar på hönsen, men jag orkar inte ta det idag utan novembermånads bilder kommer i nästa inlägg.
Jag har börjat på en ny tavla och den kommer också i nästa inlägg.
Det är som det är med Älva och vi stöttar så mycket vi kan.
Nu börjar jag snart se dubbelt av trötthet, men jag får skylla mig själv.
Jag har jobbat natten till idag och sen sov jag ungefär 2 timmar på jobbet för jag skulle vara med på sista teckenspråkskursen.
Och naturligtvis har jag inte vilat något sen jag kom hem vid 13.30-tiden.
Sov som tur var ca 3 timmar igår eftermiddag.
Det har varit en ganska varm höst och i förra veckan slog det till och blev kallt samt att det kom ner lite snö. 
Det har hållit sig till idag och nu är det mildväder på gång.
Bussen och min bil fick vinterdäck för några veckor sedan och naturligtvis var min bil tvungen att få 2 nya vinter däck.
Vår verkstadskille tjänar massor av kosing på oss.
Fick ingen sovmorgon igår morse för 7:50 var jag till tandhygienisten och kollade mina tänder och det såg bra ut förutom att jag alltid har tandsten.
Och jag ska till tandläkaren imorgon för att fixa lagningen på en tand som jag bet sönder för ca 15 år sedan och som jag lagat ett par gånger tidigare.
Nu ska jag leta mig mot sängen och sova gott(hoppas jag).
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar