lördag 2 maj 2015

Då lägger vi

snart lördagen den 2 maj 2015 bakom oss
Det har inte varit soligt och varmt utan grått och trist. Det har regnat lite grann också.
Gubben och jag hjälptes åt på förmiddagen med att göra rent marsvins- och kaninburar.
Kaninerna fick vara ute i sina uteburar under tiden och jag hade ju önskat att de kunnat vara ute längre, men som sagt vädret var inte det bästa.
När detta var gjort så planterade vi våra penséer som vi köpte på marknaden i förra veckan.
Och potatisen blev satt i två plastlådor och nu håller vi tummarna för att det blir några stycken att äta senare i år.
Jordgubbslandet åkte på en rensning också innan vi var klara ute.
Gubben fixade hjul på en säng medan jag mest har latade mig.
Han drog också iväg för att köpa lite grejer som vi behövde samt hämta ett paket.
Han passade då även på att åka förbi sina föräldrar och hämta en TV.
Medan han var ute och for så tog jag mig i kragen och plockade undan våra påsksaker. Har inte haft så stor lust till det för det blir så tomt på väggarna för jag har inte så många broderade "vanliga" tavlor, men jag får försöka råda bot på det genom att gömma datorn och handarbeta istället.
Jag skulle ha jobbat i natt, men jag sökte och fick semester och det känns skönt att jag ska få sova i min säng istället för att hålla mig vaken hela natten.
Jag håller tummarna för att vädret blir bättre imorgon så jag får energi att göra lite mer här hemma. Det finns visst lite tvätt som vill bli tvättad och lite tvätt som vill bli vikt.

2 kommentarer:

  1. Var grått och tråkigt här också i går. Var detta till trotts ute en stund och lyckade rensa en liten rabatt. Sedan fick jag hem mera alpacka ull och det blev spinnrocken för hela slanten. I dag också fast det har varit betydligt bättre väder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit mycket bättre väder här också idag, men kyliga vindar på dagen. Mycket varmare på kvällssidan

      Radera