torsdag 9 april 2015

Okej, då

har torsdagen också gått till historien.
I morse så gjorde jag rent i marsvinsburen och bakade en banankaka.
Städade av lite på bänkarna också och det var väl tur att gubben dammsög igår kväll för annars hade det inte blivit gjort.
Gubben var iväg till sin utbildning på förmiddag och kom hem lagom till klockan 13.00 då vi fick besök ett tag.
Sen drog han iväg till ögonläkaren för att kolla upp ögonen eftersom han har diabetes.
Efter det var han på ett möte på kvällen
När besöket åkt hem så satte jag mig ute på altanen i solen och stickade färdigt Hildurs barnbarns april-disktrasa.
Det var riktigt skönt ute fast det blåste lite.
Sen när jag kom in hamnade jag vid köksbordet och fick faktiskt fram Tomtens julbrev och fick resterande halva korsstygn klara.
150409
Kan väl säga att en liten börda har ramlat av axlarna efter dagens möte, men det är mycket ändå som återstår. Och att vi kan fortsätta jobba i den riktning som vi försökt hålla.
Jag märker på mig själv att allt inte är riktigt okej med mig för jag har väldigt lätt att bli arg på gubben. Ibland ska han bara ha det och ibland inte.
Och det är inte roligt att vara arg!
Sovmorgon har jag imorgon och det behöver jag för jag jobbar hela helgen igen.
Och på lördagskvällen ska jag med mina arbetskamrater för att fira en som fyllt 60 år.
Sängen hägrar igen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
En söt elefant som Älva hittade till mig

1 kommentar:

  1. Jättesöt elefant! Hoppas allt ordnar upp sig. Har själv haft perioder när jag flytt in i spel på fb bara för att jag inte orkat med omgivningen. Å andra sidan finns den ju kvar när man tröttnat på spelen! Kram!

    SvaraRadera