fredag 23 januari 2015

Så här

är det: mina dagar och veckor går alldeles för fort och hinner inte riktigt med.
Det är mycket hemma och på jobbet + att min pappa inte är så pigg längre.
Lite har väl hänt sen sist jag skrev.
Jobbat har jag och varit med mina arbetskamrater och firat en av dem som fyller jämnt snart. Vi var på ett ställe i min arbetarkommun och såg en nyårsrevy. Kul och trevligt var det.
Här hemma knallar gubben på och söker jobb, fixar lite här och fixar lite där samt är privatchaufför åt Älva ett tag när hon åker till skolan några timmar varje dag.
Det bästa med det är att gubben kommer ut på promenader varje dag.
Själv har jag bara lyckats komma ut på några stycken än så länge, men jag får bättra mig.
Det har varit väldigt växlande väder. Ena stunden har det snöat och varit någon minusgrad för att i nästa stund regna och plusgrader. Igår snöade det ganska ordentligt och det ligger faktiskt kvar för det är minusgrader nu. Det har varit nere i ca 7 minusgrader idag.
Jag jobbade mellan 7 och 11.30 idag och det var strålande sol när jag kom hem så jag satte mig faktiskt utanför köksfönstret och njöt av den och en tekopp. Kunde väl varit lite varmare, men det var skönt iallafall.
Gubben har plockat in ved så vi kan fortsätta elda och ha varmt i huset.
Älva har haft sin kompis I här sen igår och idag tog de 2 en långpromenad med hundarna.
Handarbetat har jag gjort och här kommer resultaten dag för dag:
Tomtens julbrev 150113
150114
150117
150118
150119
150120
150121
150122
Så här långt har jag kommit på Tomtens julbrev, men innan jag börjar på den igen så måste jag kolla om jag gjort lite fel som måste rättas till.
Och nu ska jag ta med mig broderiet till övervåningen och kolla på TV och handarbeta.

2 kommentarer:

  1. Jättefin tomte! Det är ingen risk att den inte är klar till jul! Det var längesen jag broderade något. Tycker inte ens att det är roligt att sticka, hoppas lusten kommer tillbaka. Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog hoppas jag att den hinner bli klar till jul ;-) Det vore ju skam annars.
      Hoppas din lust att sticka kommer tillbaka.
      Kram och ha en fortsatt skön helg du också

      Radera