söndag 17 november 2013

Varför går

tiden så fort?
Det undrar jag för jag hänger inte riktigt med känns det som.
Sist jag skrev så hade vi ju bland annat varit och köpt ett hamsterhjul som tyvärr var alldeles för litet så gubben och Älva åkte och bytte det dagen efter.
Med sig hem köpte gubben sig en snöslunga för en del pengar/avgångsvederlag han fick på sitt gamla jobb. Nu kan vi väl hoppas på att det kommer lite snö iallafall så han får testa den i vinter.
Förra helgen så jobbade vi båda 2, gubben förmiddag fredag, lördag och söndag och jag 15-20 fredag, 7-15 lördag och 12-20 söndag.
Älva hade kompis I som sov över här från fredag till lördag och så fick de klara sig själva på lördagsförmiddagen. Kompis I åkte hem på lördagen och på söndagen kom en ny kompis T hit och de fick klara sig själva nån timme innan gubben kom hem.
På måndagen jobbade jag mellan 7 och 11 och gubben började jobba 14-22.
Tisdagen var jag ledig och gubben jobbade eftermiddag igen.
På förmiddagen var vi på ett möte och sen var det dags för gubben att åka.
Sen blev det onsdag och jag jobbade mellan 15 och 20 och hann träffa gubben en stund innan han for iväg till jobbet. Jobbade mellan 22 och 6.
Innan jag åkte till jobbet så var vi alla 3 på ett möte i min arbetarkommun.
På torsdagen var jag ledig igen och gubben fick sova för mig fram till strax efter 14 då jag väckte honom för hämtning av Älva vid skolan och sedan in till en grannkommun för att köpa lite saker som Älva skulle skänka bort.
När vi var på hemväg så ringde en av de som gubben jobbar åt och talade om att en maskin var sönder så de behövde inte jobba båda 2 som skulle jobba natten. Gubben fick tag i sin kollega efter många om och men och de bestämde att kollegan skulle jobba och gubben fick lägga sig bredvid mig i sängen och sova.
På fredagsmorgonen skjutsade både gubben och jag Älva till skolan för vi passade på att åka till mammas grav med blommor och ljus för det var hennes födelsedag.
Det blev en resa också in till den stora staden där vi brukar storhandla vilket vi inte skulle göra utan stanna vid ett annat sorts varuhus och köpte bl.a  bläckpatronen till skrivaren. Kom visst hem med varsin skön skjorta och lite andra prylar också.
Jag har jobbat fredag mellan 14 och 21, lördag 12-19 och söndag 7-15 och gubben har varit ledig.
Han har städat vårt städställe och även fixat lite på en traktor.
Älva har sovit hos kompis T hela helgen och varit tillsammans med andra kompisar också.
Ikväll när jag kom hem fick jag ett litet ryck och fick gubben med mig att börja sortera dukar i vårt "finrum" där vi har några fina kistor att ha dem i. Hoppas nu lusten sitter i så jag fortsätter imorgon. 
Lite broderat har det faktiskt också blivit
3/11
7/11
8/11
12/11
Nu ska jag leta mig mot den sköna sängen och hoppas på en god natts sömn för det har det inte varit på 2 nätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar