tisdag 30 juli 2013

Tisdag idag och

jag ska berätta lite om de senaste dagarna.
Älva hade ju ett ryck och städade sina lådor och det smittade av sig på mig och gubben så vi städade 2 av alla våra lådor som finns i huset.
Det hände väl inte alltför mycket under resterande lördagen, men jag och gubben hamnade iallafall på altanen och tittade på "Harry Potter och dödsrelikerna 2".
Var för trött att brodera så det blev disktrasestickning istället.
Och den blev klar. Jag "fuskade" när jag bytte färger och klippte inte av trådarna(är allergisk mot att fästa trådar) så jag lät dem löpa efter kanten utan att dra åt för hårt. Hade tänkt virka en kant runt om, men orkade inte så det blev bara på den sidan som trådarna var på.
Jag hade lagt upp 45 maskor enkelt garn och stickade 1 rät, 1 avig på varje varv.
La upp för ytterligare en disktrasa av garnet så jag använder garnet väl(bild kommer senare). På den la jag också upp 45 maskor med enkelt garn.
Jag var tvungen att gå och lägga mig skapligt för min klocka ringde 5.30 på söndagsmorgonen och det var bara att åka iväg och jobba mellan 7 och 15.
Det var varmt att jobba och man blir så trött så jag sjönk nästan bara ihop när jag kom hem och det blev inget gjort som jag tänkt göra.
Älvas killkompis M var här när jag kom hem.
Blev inget broderat denna kväll heller, men lite stickning orkade jag med.
Och så började jag lyssna på en ny ljudbok av Lee Child, Gisslan. Vet egentligen inte vad jag tycker om dem, men nog är de iallafall värda att lyssna på.
Satt ute och lyssnade på något som vi inte hört på flera veckor.
Regndroppar på altantaket!
Det är sällan jag längtar efter regn, men nu är det bra torrt i backen och trädens löv börjar redan bli gula
Och nog kom det regn!
Hela knappt 1 mm tömde gubben ur regnmätaren på måndagsmorgonen!!!
Måndagsmorgon och gubben åkte och jobbade och jag fick en liten sovmorgon.
Älvas killkompis M var här och de 2 var ut och gick en sväng i värmen.
Innan jag åkte till jobbet så satte jag mig ute med broderiet och ljudboken en stund.
Jag åkte till jobbet och jobbade mellan 15 och 20 och höll på smälta bort ett tag.
När jag kom hem hamnade jag ute på altanen en stund tillsammans med gubben. Lyssnade klart på en cd-skiva och stickade lite på disktrasan.
Blev en alldeles för sen kväll med tanke på att klockan ringde 5.30 imorse.
Försökte sova, men jag somnade inte ordentligt förrän efter 00.45 och då sov jag gott iallafall.
Gubben åkte till sitt jobb och jag åkte till mitt och jobbade mellan 8 och 12.
Älva fick en riktig sovmorgon idag.
Det har varit grått hela förmiddagen, men ändå ganska varm och när jag åkte hemåt så började det småstänka på bilrutan. Nu regnar det ordentligt och jag är faktiskt inte ledsen för det för regnet behövs nu för både människor, djur och växter.


Blev kyligare, men det får jag ta. Tänker sätta mig ute på altanen en stund och lyssna till regn, ljudbok och ha broderiet i hand en stund.
Gubben kommer snart hem från sitt jobb och vi får väl se vad som händer då.
Älva har iallafall fått igång ett av sina TV-spel hör jag.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar