söndag 14 juli 2013

Söndagkväll och

imorgon klockan 15 börjar jag jobba igen och får jobba till 21.
Gubben åkte iväg en sväng tillsammans med sin yngre bror U till en affär som säljer byggmaterial och kom hem med virke så han kan göra en riktig trappa till kojan.
Igårkväll satt jag ute på altanen och lyssnade klart på "Marcoeffekten" och jag hoppas att Jussi Adler-Olsen skriver några böcker till om Carl Mörk.

Idag på förmiddagen åkte gubben iväg och städade vårt städställe och under tiden så städade jag kaninburar. Kaninerna fick hoppa och skutta i sina utehagar en bra stund också.
Älva hade killkompisen M på besök även idag.
När jag var klar med kaninerna fick gubben hjälpa mig och hälla färg i skallen på mig så nu är jag ganska mörk, brun hårig. (Blev nog lite för mörkt) 
Gubben har börjat på med trappan och om han fortsätter i samma takt så är han nog färdig imorgon.
Själv hamnade jag efter många om och men hamnade jag ute på altanen med broderiet i näven och en ny ljudbok i spelaren. Lee Child "Dold identitet". Vet inte riktigt vad jag ska tycka än så länge, men jag har blivit nyfiken på hur det ska sluta fast jag inte kommit så långt. Gubben gillar iallafall böckerna.
Nu har jag hunnit över halva arbetet, men jag hann inte klart innan semestern är slut. Men jag hoppas att jag blir klar innan sommaren är slut.
Har lite svårt att förstå att halva sommaren är kvar och det inte är höst nu. Gillar ju som sagt var inte att ha tidigt semester.
Den här veckan som kommer har jag inga tidiga mornar förrän på lördag och tur är väl det eftersom gubben fortfarande har semester.
Nu ska jag leta mig mot sängen och försöka sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar