lördag 29 juni 2013

Tog tag

i broderiet och kollade igenom det noga och hittade felet, repade upp och fortsatte så länge ögonen orkade.
Vågade inte fortsätta för mer fel vill jag ju inte ha, så jag tog fram garn och stickor och började sticka på en disktrasa.
Var nog lite trött när jag började, men jag la iallafall upp 40 maskor, Stickade första varvet rätt och sen var det meningen att det skulle bli 1 rät och 1 avig varv två, men där blev det lite fel så jag tror att jag stickade några rätvarv extra. Och inte gör det mig någonting för torka bord går bra ändå.
Gubben fortsatte i stort sett hela dan ute på vedbacken och eventuellt 1 dag till så är det klart.
Älvas killkompis skjutsade vi hem på kvällen.
När vi kom hem hamnade Älva först framför en skräckfilm, gubben framför datorn och sen TV:n och jag ute på altanen med handarbete.
Och nu är det sängen som gäller så:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar