söndag 23 juni 2013

Söndag och

bara en slöardag!
Och det är inte så kul alla gånger.
Igår plockade vi och städade undan lite för på eftermiddagen fick vi lite fikabesök.
När de åkt så tvättade jag en omgång tvätt och vi återgick till att slöa.
Halvdant väder var det också så humöret var inte på topp för det heller.
Satt vid datorn i stort sett hela dagen och det är inte så roligt det heller i längden.
Inte något handarbete fick jag fram på hela dagen.
Gubben fick ett ryck och plockade lite i kallrummet och sen blev han sittande.
Älva hade inte en av sina bästa dagar så mycket tid tillbringades i sängen och med telefonen vid örat(halvhängig av olika orsaker).
Denna söndag har börjat likadant som igår och det är känns inte bra.
Gubben har iallafall varit iväg och städat vårt städställe så det är gjort.
Vädret har svårt att bestämma sig för om det ska vara regn eller solsken. Blåser gör det iallafall.
Ett måste har jag idag och det är rengörning av kaninburar och jag ska snart ta mig i kragen och göra det.
2 morgnar i rad har hankatten kommit in och jamat sig hela vägen upp till vårat sovrum. Jag tror att han vill kela vid denna tidpunkt, men vi är inte intresserade då.
Och då lägger han sig i sängen och sover och sover så gott och struntar i att vi kliver upp.
Bild tagen av honom och taxen för ett tag sedan
Nej, ta tag i kaninburarna så jag har gjort något idag!
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar