lördag 29 juni 2013

Lördag är det

och jag har "lika" roligt som jag haft de senaste dagarna, alltså ganska tråkigt.
Men det är som man säger till barnen/ungdomarna man måste ha tråkigt ibland för hur ska man annars veta när man har roligt.
Gubben var ner till sina föräldrar på förmiddagen och hjälpte dem med något fönster på balkongen och nån bokhylla.
Efter det så hjälpte han bekant J och hennes sambo med några flyttkartonger och något bord.
Själv gjorde jag inte så mycket mer än att tog reda på några dagars disk och väckte Älva.
När han kom hem tog han sig en macka och sen gick han ut på vedbacken igen.
Där stannade han kvar till 15 och kom in och vi åt en försenad lunch.
Han fick ett lite längre avbrott än han tänkt för istället för sol kom det en rejäl regnskur och jag läste på facebook att i ena grannkommunen hade det åskat.
Innan gubben gick ut på vedbacken igen så bäddade han om en blöt katt
Kommer ni ihåg min disktrasa som jag började på igårkväll?
Den är upprepad och påbörjad på nytt!
Jag tyckte att den blev för liten och när jag frågade gubben så tyckte han samma sak så han hjälpte mig att repa upp den. Nu har jag lagt upp 49 maskor och stickar 1 varv rät och nästa varv 1 rät och 1 avig och så fortsätter jag med 1 varv rät osv.
När jag gick in från altanen hittade jag vår andra grå katt i en skön sovställning.

Älva har sin killkompis här även idag och de "chillar" bara och glor på nån film.
Nä, om jag skulle gå ut och sätta mig och fortsätta lyssna på sågljuden från vedbacken och ljudboken.
HA EN FORTSATT SKÖN OCH TREVLIG LÖRDAGKVÄLL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar