fredag 8 mars 2013

Gubben min

är varslad från sitt jobb till 99,9 %!
Detta fick vi veta för 14 dagar sedan och det har varit jobbiga dagar med många tankar om hur framtiden kommer att bli för honom och för oss.
Han har jobbat där i 30 år och trivts jättebra. Nära till jobbet har det också varit.
Det tråkiga med det hela är också att det inte har gått riktigt rätt tillväga alltihopa från början, men efter kritik från både arbetare och fack till det stora företaget så är det väl någorlunda tillrätta lagt.
Det är gubben och en till som får gå av 3 som tillhör kommunal(facket). Det är trist när stora företag köper upp mindre företag(även kommunala företag) och sen tar in entreprenörer istället för den personal som finns på plats och kan jobbet.

Nog om detta just nu och jag kommer att berätta mer under resans gång.
Igår var vi på mötet och sen åkte jag och jobbade mellan 15 och 20. Var tidig till jobbet så jag virkade en stund på min sjal som jag håller på med.
Gubben och Älva hämtade bekant J och åkte till först en sväng hem och sen till stallet.
Medan tjejerna höll på med hästarna så tog gubben en timmes promenad.
När de var klara åkte de hem och fixade mat och sen blev bekant J hemskjutsad.
Idag jobbade jag mellan 8 och 12 och Älva var i skolan.
Gubben dammsög och var klar på nedervåningen när jag kom hem och då tog vi en fika utanför köksfönstret i solskenet.
Gubben hämtade Älva vid skolan och hämtade även bekant J.
Älva bytte om, åt lite och spelade lite dator och sen skjutsade vi tjejerna till stallet och vi åkte vidare till staden där vi brukar storhandla.
Hämtade ut ett spel som vi la vid datorn så när Älva kom hem så skrek hon av förtjusning.
Köpte även lister till golv och fönster till rummet i kojan som gubben fixat ordning nyss.
Älva käkade tillsammans med bekant J och hennes sambo och sen kom de hit och tittade på skräckfilm.
Gubben fixade käk till oss och vi tittade på Harry Potter och våra datorer.
Till slut fick jag fram broderiet och fick några/flera stygn gjorda. Känner mig lite jäktad för jag hade tänkt ha den färdig innan marsmånad, men...
Det var en kall natt och kommer att bli en kall natt igen, men jag hoppas att både lördag och söndag bjuder på lika fint väder som idag iallafall.
Imorgon ska jag jobba mellan 12 och 21 och jag får inte glömma att jag ska hämta arbetskamrat KE.
Nu ska även jag leta mig mot sängen och sova gott.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar: