lördag 2 mars 2013

Då var det

marsmånad och solen skiner idag, men det blåser lite kallt. Har faktiskt kommit några snöbyar under förmiddagen.
I torsdags hann jag brodera lite grann på julduken.
Det är knappt så att det märks, men det är bl.a grått vid lyktan
Mötet gick bra och vi skiljdes åt och gubben och Älva åkte hem och jag for till jobbet. Var där 1 timme innan jag skulle börja jobba, men det var även arbetskamrat KE som också skulle börja jobba 15 så vi pratade och tog det lugnt tills det var dags att börja slita.
Jag fick också rätta till ett fel som jag gjort när jag tog semester en helgnatt som jag dessutom inte hade. Hade tagit fel på helg, men det är fixat nu och jag är ledig på rätt helg.
Gubben och Älva satt och tittade på film när jag kom hem och jag hamnade en stund(för lång stund) framför datorn innan sängen.
De hade tagit det lugnt hela eftermiddagen och det måste de ju få göra.
Igårmorse ringde väckarklockan 5.30 och det var bara att masa sig upp ur sängen och in i duschen och sen åka.
Fick sällskap av gubben som gick upp och åt en filtallrik och tog sin medicin.
Gjorde det jag skulle på jobbet och 11.30 styrde jag bilen hemåt.
Hem till ett hus i lugn och ro. Älva hade nästan precis kommit upp ur sängen och gubben satt och tittade på TV.
Efter nån timme så åkte gubben och Älva och hämtade bekant J och sen bar det av till stallet.
Där var de i några timmar och pysslade med hästarna.
Gubben vara och handlade lite grönsaker så vi kunde äta tacos när de kom hem. Till efterrätt blev det sen blåbärspaj.
Sen åkte gubben och bekant J hemåt med henne och hon fick övningsköra.
Ingen energi har jag pga av förkylning som tur är ingen feber, men energin är borta iallafall.
Fick lite tvättat under eftermiddagen iallafall.
Hamnade naturligtvis framför datorn där jag läste bloggar, spelade spel på facebook.
Försökte få fram broderiet, men lyckades inget vidare med det och inte ens virkningen fick jag fram.
Det blev sent i säng och i morse fick vi sovmorgon.
Gubben drog iväg ut i skogen för att ta hem årsved och Älva sov väldigt länge.
Efter många om och men har jag startat en tvättmaskin och plockat ur diskmaskinen. Hade väl tänkt baka lite bullar idag för Älva ville ha, men det får nog bli imorgon för idag orkar jag inte.
Jag hoppas att jag får fram broderiet idag för jag vill bli färdig med ena julduksmotivet nu och jag skulle ju vara klar med det innan marsmånad och det har ju inte lyckats med.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar