onsdag 27 februari 2013

Vilken onsdag

det har varit hitintills.
Gubben klev upp som vanligt och upptäckte att vattenpumpen gick hela tiden så han började fixa med den så han glömde nästan sin medicin.
Jag klev upp när jag hörde honom hålla på med den runt 6 och har varit uppe sen dess.
Vi fick stänga av allt och gubben drog till jobbet och jag gick till lagården och hämtade vatten så vi iallafall skulle kunna dricka vatten.
Gubben ringde en rörkrökarfirma och de kom så fort de kunde och nog har de fått jobba för arbetskostnaden och nu hoppas vi att det håller. De har tinat upp nån ispropp, bytt nån ventil i brunnen.
Väckte tjejerna ganska sent bara för att vi inte hade något vatten.
Hållit på med och betalt våra räkningar och ringt en myndighet och lyckades bli bortkopplad 2 gånger, men till slut kom jag fram och nu hoppas jag bara att de fixar allt snabbt.
Snuvig och förkyld känner jag mig och imorgon måste jag jobba(har inte råd att vara sjuk nu).
Tjejerna har varit ute och gått med hundarna och jag kom på att vi kanske skulle ha lite mat i magen så det var bara att börja med det.
Solen har iallafall lyst på oss idag och jag har suttit ute ett par korta stunder när jag väntade på telefonen.
HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar