onsdag 27 februari 2013

Vi har vatten!

Och det är jätteskönt och nu är det bara att hålla tummarna för att det håller också.
Gubben sa ikväll att det läcker från pumpen, men...
Räkningarna blev betalda till slut och då kom jag på att vi kanske skulle ha lite mat också innan kompis I skulle till stallet och rida lektion.
Mat var bestämt sen igår, hamburgare, strips och hamburgerbröd.
Det vi inte hade hemma var hamburgerbrödet så det fick gubben fixa när han åkte från jobbet en timme senare än vanligt för att de hade ett viktigt möte där.
Han fick samtidigt hämta kompis I:s ridgrejer hemma hos henne så det skulle blir riktigt smidigt.
Det blev lite snabbtuggning av maten och sen iväg till stallet, jag och Älva följde med. Medan Älva kelade med hästarna så satt jag i ridskolans cafeteria och virkade på min sjal. Hade velat brodera idag, men det är svårt att ha med sig sådär.
Hem kom vi vid 20,30 och då hade vi fortfarande vatten.
Och snart har både gubben och Älva blivit rena. Jag spar mig till imorgonbitti(kom på att jag haft nattlinnet på mig hela dan under en tröja).
Det har varit ett härligt väder ute idag med strålande sol och takdropp.
På tal om takdropp så har jag ibland dropp från näsan och det är inte alls lika trevlig. Nyser gör jag så det ekar emellan varven, men det är sånt som går över.
Nu är det sängen som gäller och tyvärr får inte Älva så jättelång sovmorgon imorgon för tandläkaren ringde till gubben idag och hon fick en tid 9,10.
Nej, nu är det avstängning av dator även för mig och jag hoppas på en skön natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar