söndag 6 januari 2013

Så har

trettondagen år 2013 lagts till handlingarna och imorgon börjar verkligheten igen.
Gubben ska upp och jobba och Älva får sista sovmorgonen innan skolan börjar igen på tisdag.
Vi har varit slöa idag också, men gubben gick ut i kojan och vävde en stagkant på en matta så han kunde plocka ner vävstolen så att sista rummet i kojan kan bli klart.
3 eller 4 mattor hade jag vävt under åren som vävstolen stått och nu är de urklippta och det är bara fransarna som ska knytas.
På eftermiddan var vi till stallet så Älva fick klappa, krama hästar.
Även jag hittade en som jag blev förtjust i och även han blev förtjust i mig(han brukade visst vara skygg mot nya människor).
Innan vi for hemåt blev det en tur in på affärn för att köpa mjölk, men vi kom ut med lite annat också.
Garn som Älva ville ha för att tillverka något. Och det kan jag inte låta bli att uppmuntra.
Hemma blev det lite mat och sen försvann gubben till kojan och plockade ner vävstolen, Älva hamna framför datorn och nån film och jag satt och glodde på datorn och bordet innan jag plockade av disken och diskade upp det som skulle diskas och satte resten i diskmaskin.
OCH sen plockade jag fram julduken och fortsatte med korsstygnen. (Och varför får jag inte fram några bilder???)
Nu är det dags att stänga ner och gå och lägga sig i den sköna sängen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN ARBETSVECKA NI SOM HAFT SEMESTER ÖVER JUL OCH NYÅR!!!

1 kommentar:

  1. Jag får inte heller in några bilder. Men jag gick in på layout och lade först in bilderna på höger sida om inläggen. Sen kunde jag hämta dom där. Lite krångligt naturligtvis, men jag fick dom där jag ville ha dom! Sen plockade jag bort dom från kanten. Jag vet inte om den förklaringen hjälper dig men du kan försöka.
    Kram

    SvaraRadera