onsdag 12 september 2012

Det verkar nästan

som om det inte händer någonting alls här hos mig.
Men det gör det faktiskt.
I måndags var det skola för Älva och jobb för gubben.
Jag lyssnade lite på en ljudbok och virkade 2 mormorsrutor.
Fick lite annat nyttigt gjort också som vek ihop rena kläder, tvättade och hängde den tvätten.
Skapligt väder var det också så jag njöt av solen en stund.
Igår var gubben hemma och Älva var i skolan en stund.
Jag fick lite lakan tvättade och de väntar på mig så de ska hamna där de ska.
Gubben har ju fixat ny motor till vår motorgräsklippare och igår så startade han den och den fungerade perfekt.
Älva klippte lite grann och resten tog gubben.
Jag for iväg och jobbade mellan 14 och 21.
En solig dag var det igår, men vid 17.30 så öppnade sig himlen och regnet kom ner.
Idag fick Älva stanna hemma för att hon är så förkyld och nu sitter hon och tittar på film.
Gubben är på jobbet och jag har fastnat vid köksbordet som vanligt.
Jag har faktiskt vattnat lite blommor och startat en tvättmaskin också.
Jag har både lust och inte lust att göra något vettigt, men jag vet inte riktigt var jag ska börja för det finns ganska mycket som behöver göras här hemma.
Men något mer ska jag väl hinna göra under dagen.
Och gör jag något riktigt bra så kan jag väl belöna mig själv med att brodera ikväll.
HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar