fredag 10 augusti 2012

Vart tar dagarna

vägen?Är det någon som kan svara på den frågan för jag vet inte riktigt.
I tisdags så var gubben och Älva iväg till kommunen där jag arbetar på ett möte och sen köpte de ett nytt kaninhus till en av kaninerna.
Jag var hemma och tog reda på rentvätt och tvättade.
Tomte T var tvungen att åka hem på kvällen, men vi hade inte så stor lust att släppa iväg honom för vi kunde ju inte telefonerna till då. (Är lite duktigare nu)
Om jag inte minns helt fel så spelade vi nog något parti "Fia med knuff".
Onsdagen kom och jag försökte komma igång tidigt med att baka bullar, men misslyckades med det och kom igång egentligen för sent. Men har man lovat att baka bullar så gör man så!
135 bullar blev det till slut och de blev godkända.
Jag hann iallafall klart med bullarna innan åskan och regnet kom. Och det regnade inte måttligt heller. Och åskade på bra också.
Så fort vi hörde åskan drog jag ur modem och telefon, men tror ni inte att åskan hann ta modemet. Nytt modem är på g och som tur är så har vi ett som vi lånat så vi kan vara ute på nätet.
Men vi kan inte ha både telefon och internet just nu för har vi det ena i så fungerar inte det andra. Vi har valt att ha internet för vi har ju våra mobiler som folk kan få tag i oss.
Torsdagen kom och var en sån där slö dag igen.
Spelat "Memory" och "Fia med knuff" har vi gjort i omgångar. OCH lekt med våra telefoner har jag och Älva gjort.
Jag har ju äntligen fått "Wordfeud" så jag får leka med likasinnade och hitta på bra ord. Jag har också lyckats lura gubben till att spela lite med mig.
Idag är det sista dagen på vår semester och dagen har rullat på i sakta mak.
Gubben har gjort ett av måstena som skulle varit gjort för flera år sedan och sen har vi inte gjort så mycket mer.
Tvättat har det blivit och tvätten hänger ute och vi får väl se när den torkar.
Idag har en kortlek plockats fram och det har spelats kort hela kvällen.
Lite handarbete i form av virkning har jag hunnit med och resultat har det också blivit i form av 2 mobilfodral.
 Mitt fodral med blått och rosa
 Älvas med vitt, rosa och typ orangefärgat
Tredje påbörjat som Älva också vill ha i
svart, typ orangefärgat och vitt
(kommit längre på den sen jag tog bilden)
Kan väl inte klaga alltför mycket på vädret för det har ju faktiskt varit mycket sol, men tyvärr ingen riktig värme. Och nederbörd har det kommit varje dag. Tråkigaste dagen var ju i onsdags.
Nu är klockan mycket och det är dags att dra sig mot den sköna sängen och sova sin skönhetssömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
Bilderna som jag hittat tills hit har Älva hittat före mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar