måndag 6 augusti 2012

Vaknade och

klev upp strax innan 8.Gick ut efter tidningen, satte på tevatten och hade tänkt sätta mig ute en stund innan de andra(gubben) vaknade.
Men gubben vaknar lite tidigare än jag tänkt, kommer ner, tittar på mig och säger:
Har du inte satt på datorn än? Javisst, du har ju telefonen!
Jag undrar vad han menar med det, men snäll som jag är så startade jag datorn så han skulle bli lugn.
Nu har vi ätit frukost, jag har spelat ordspelet med några via telefonen(en av anledningarna till att jag hemskt gärna ville ha en ny telefon, men har den gamla inte börjat knasa sig med att skicka bilder till min epost hade jag lugnat mig ett tag till).
Gubben har stängt av vattnet och ska nu fixa röret så det inte bubblar så mycket här inne och jag hoppas att han lyckas med det på första försöket för det är inte trevligt och inte ha något vatten. Man kan ju bl.a. inte spola toaletten efter sig.
Jag tänker inte väcka Älva eller tomte T riktigt än för ju längre de sover ju längre behöver vi inte spola.
Jag vet inte riktigt vad det tänker bli för väder idag, men jag hoppas iallafall på sol och uppehåll.
Några bestämda planer för dagen finns inte för mig, men det finns att göra om jag vill.
Men en sak vet jag och det är att det kommer att bli mer leka med telefonen så jag lär mig den ordentligt.
HA EN FORTSATT SKÖN MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar