söndag 4 september 2011

Söndag och dags

för sängen alldeles snart.
Klockan ringer 5.15 för mig så jag hinner duscha innan det är dags för gubben och Älva att kliva upp.
Det blev en maskin till tvättad och hängd efter ett tag.
Gubben och tomten höll på utanför här hemma idag med att slå ner stör i backen för att kunna få upp staketet som gubben har plockat ner när han rev vår gamla bod.
Jag började med maten och gubben avslutade den. ;-)
Disken fixade jag faktiskt på en gång och det är skönt att göra det direkt faktiskt.
Innan tomten åkte hem så käkade vi upp äppelkakan som jag gjorde igårkväll tillsammans med lite glass.
När han åkt så for vi ner till min brorsa där hans sambo hjälpte oss att beställa skolkort till Älva. (Knasiga vi som inte förstod hur man skulle göra)
Sen har det blivit mycket broderat idag, men tyvärr hann jag inte göra klart granbarren.
Det är bara en liten kvist kvar.
Fick också ett tråkigt besked nu ikväll. En arbetskamrats f.d. make har dött idag. :-( Hon var jätteledsen och deras gemensamma dotter är förtvivlad.
Livet är bra hårt och slår hårt ibland.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!


1 kommentar:

  1. Ja, det är jobbigt med sådana besked. Tycker det blir fler o fler sådana nu förtiden.

    SvaraRadera