lördag 3 september 2011

Nu var det

dags för sängen och det ska bli skönt för jag är jättetrött idag.
Lite nyttig blev jag till slut. :-)
Jag diskade undan efter maten och sen satte jag mig med grötfatet och fick till några stygn.
Men sen blev jag så trött att jag var tvungen att vila ögonen en stund.
Gubben och tomten var på rivstället en stund och sen kom de tillbaka för att klippa gräsmattan(tomten).
Gubben rensade trampminor och sen började han kratta upp äpplen som låg på marken och frågade om jag skulle hjälpa till.
Och det kände jag mig tvungen till eftersom jag varit så lat idag.
Och jag krattade så bra att jag har fått en blåsa på tummen. ;-)
När detta var klart hamnade jag en liten stund framför datorn.
G ringde och frågade om jag skulle följa med på en promenad och jag sa att jag skulle plocka äpplen till en äppelpaj.
Jag kommer sa hon och tittar på.
När hon kom var jag klar med äppelplockningen så jag följde med henne på promenaden med E.
Gubben, Älva och tomten åkte till byn och handlade lite lördagsgodis.
De passade även på att hälsa på gubbens brorsdotter en sväng och träffade hennes katt.
När jag kom tillbaka från promenaden fick jag rycket och gjorde en äppelpaj som vi får smaka imorgon till fikat.
Jag håller på med efterstygn på grötfatet och har börjat med vad jag kan förstå granbarren på grenarna och jag tror att det kommer att ta någon dag att bli klar med dem.
När grötfatet är klart blir det nog en HelloKitty-figur igen. :-)
Det har varit en fin dag med ganska mycket sol och jag hoppas att vi får en sån dag imorgon med så jag får sitta ute och brodera.
Imorse hade jag tänkt ha en riktig sovmorgon och vaknade naturligtvis ganska tidigt första gången. Lyckades iallafall ligga kvar i sängen till 8-taget.
OCH jag har inte kommit ur pyjamasen idag!
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT SKÖN SÖNDAG IMORGON!!!

1 kommentar:

  1. Vad är trampminor?
    Visst är det skönt med sådana slödagar. Men jag tycker ju du hann med en hel del. Grötfatet ser fint ut och du har ju hunnit ganska långt nu.
    Ha nu en skön slö söndag.

    SvaraRadera