fredag 16 september 2011

Länge sen

sist. Kanske inte alltför länge sen, men iallafall några dagar.
Jobbade i tisdags, var ledig i onsdags och jobbade igår mellan 12 och 21(med en massa strul kändes det som).
Idag har jag varit ledig igen och imorgon är det allvar igen. Jobbar 12 till 20, söndag 7-16, måndag 7-14 och några dagar till.
Det har väl inte hänt så hemskt mycket här hemma varken av händelser eller städning.
Idag fick jag 1 sockerkaka bakad med äpplen i iallafall.
Vi har haft fint väder och idag har det varit riktigt härligt ute.
Ikväll har vi varit till ett snabbmatställe med stort M och käkat och sen en snabbis in på stället där vi brukar storhandla för att köpa lite grejer som gubben behöver till kojan.
Det blir tidig sänggång för oss för vi är alla trötta och den enda som kommer att vara vaken en bra stund till är grabben eftersom han har vänt på dygnet. :-(

Denna bild tog jag i onsdagsmorse solen sken på ena hållet och månen lyste åt andra hållet.

Och detta började jag med idag. När det blir färdigt blir det en vepa där det kommer att stå "Stig in" med en ko som dansar.

Nu precis när vi skulle lägga oss kom gubben ner och visade en fästing. Och fästingar har vi väl sett ganska många av så jag undrade vad det var för speciellt med just denna.

Jo, den hade suttit fast på honom! :-(

Vi som har klarat oss i alla år har i år haft varsin fästing. Fy f-n!

Hoppas nu inte att det blir något skit av det.

Och vore det inte nog med den fästingen så kom en av katterna in och ville kela med mig nu och då passade jag på att ta bort en fästing på den. :-(

Försvinner de inte snart?

Nu ska jag också leta mig mot sängen så:

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HA EN SKÖN HELG ALLA NI HELGLEDIGA OCH NI ANDRA FÅR HA DET BRA PÅ JOBBET!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar