lördag 3 september 2011

Idag har jag ännu

en sån där riktig slöardag.
Jag har inte kommit ur pyjamasen än och klockan är efter 16. ;-)
Har suttit ute på framsidan och broderat efterstygn på grötfatet på förmiddan. Haft lite avbrott med hänga lite tvätt och sätta igång fler maskiner.
Trevligt uppehåll hade jag också när gubben och tomten kom in för fika för de tog med sig gubbens äldsta bror, G kom med E också.
E tyckte nog att farfar var på fel ställe när de träffades här hos oss. ;-)
Fortsatte och brodera på altan och under den tiden tinade jag lite kassler så gubben kunde komma in och göra sin goa kasslersås med champinjoner och räkor.
Nu är gubben och tomten på rivstället och håller på att plocka bort mer grejer.
Älva sitter vid datorn och jag ska sätta mig och fortsätta brodera efterstygn så grötfatet blir färdigt och jag kan börja på något nytt. :-)

1 kommentar: