måndag 18 april 2011

Ledig, men

ändå uppe med tuppen(eller kanske före?). Grabben fick ett tillfälligt jobb idag och skulle åka vid 6.30. Och eftersom han har vänt på dygnet de senaste veckorna så lovade jag att se till att han kom upp och iväg. Och han var faktiskt lättväckt och han var helt klar när skjutsen kom. Jag hjälpte honom att packa matsäcken med allt som behövs, kaffekopp osv. När gubben kom upp tittade han in i kylskåpet och frågade om jag hade skickat med bestick till matlådan. Jag rodnar och stammar och hoppas att grabben inte blir alltför sur på mig när han upptäcker att han får äta med fingrarna idag(om det inte finns bestick där han är) . Nu ska jag slita mig från datorn och gå till tvätten och tvättmaskinen för att mata den med smutsig tvätt som vill bli ren. OCH jag kan tala om att det är 17,5 grader i solen så det ser ut att bli en riktigt härlig dag. :-)

2 kommentarer:

  1. När min pojk gick på lågstadiet hade de "utmarsch" en gång i månaden (vanlig utflykt!) och matsäck skulle det vara. En gång kom han hem, sårad och arg för att jag inte lagt i bestick och jag bad om ursäkt. Sedan packade jag upp den trötta pojkens väska och simsalabim; i botten låg kniv, gaffel och sked. Vi har skojat om det sedan dess...
    Kreativa vuxna människor klarar en besticklös låda; det finns väl pinnar på marken?! :-D

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att komma ihåg allt när man packar.
    Vi har sol här också men inte lika varmt som det har varit i helgen.

    SvaraRadera