söndag 10 april 2011

Ännu en söndag

till ända och det har slutat med lite regn. Av garnet som jag repat upp har jag lagt upp 25 maskor med stickor nummer 9 och tänker/försöka sticka en halsduk till Sticka för livet. Men det var inte det lättaste att sticka, jag fick maskorna alldeles för hårda, men det kanske ger sig när jag har stickat ett tag. Har mer handarbetsidéer som jag ska ta itu med och som jag tror går ganska fort bara jag sätter igång. 2 horoskopstavlor och en HelloKitty-tavla. Jag vet att horoskopstavlorna är snabbgjorda och det tråkiga är att det är samma horoskopsmönster jag ska använda till båda, men men det funkar. Gubbens föräldrar har varit på besök för svärmor behövde hjälp med msn och efter många om och men så tror vi att vi fick till det. Det visar sig när hon provar det hemma. Efter käket så var det min tur att ta en liten vilopaus på en halvtimme, men min käre gubbe jävlades lite med mig och ställde om äggklockan på 1 timme istället och jag vaknade väl en liten stund innan den skulle ringa. Efter den vilostunden har det inte blivit mycket gjort som vanligt, men det jag/vi inte gör idag finns ju kvar till imorgon. :-) Nu är det sängen som börjar hägra, gubben jobbar 7-16 och sen ska han bort på kvällen och jag ska förtjäna mitt levebröd mellan 14 och 21.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HA EN BRA BÖRJAN PÅ NÄSTA VECKA!!!

1 kommentar: