söndag 6 februari 2011

Efter en arbetsdag

så åkte jag hem och hämtade gubben och sen åkte vi ner till byn och kyrkan.
Där var vi med på välkomnadet av vår nye kyrkoherde, kyndelsmässogudtjänst med predikan av kyrkoherden och nattvard.
Efter gudtjänsten stod kyrkoherden och tog alla i hand OCH han kände igen oss. Han fick en riktig välkomnade kram av mig.
Vår gemensamma bekanta var också i kyrkan så vi passade på att haffa honom och prata lite med honom också.
Det var kyrkkaffe med smörgåstårta, men det var väldigt mycket folk så gubben och jag hoppade det. Vi kan träffa dem ändå och prata i lugn och ro. (Svårt att prata när det är så mycket folk)
Här hemma har vi suttit med datorerna och tittat på TV.
Ja, jag fick fram min stickning också har gjort flera varv. Det är ju kul att handarbeta så varför gör jag det inte oftare?
Gubben har lekt med svärmors dator idag och försökt å få igång den. Och han har tyvärr inte lyckats än. Den har låst sig totalt.
Ska kolla lite på facebook, bloggar och eventuellt sticka lite till innan det blir sängen.
Imorgon skulle jag behöva sova lite länge på morron eftersom det är dags för nattjobb igen.
Solen har visat sig idag och det har varit riktigt trevligt väder fast jag har inte hunnit njuta av det idag. Men det kommer en dag imorgon också. :-)
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT SKÖN BÖRJAN PÅ NÄSTA VECKA!!!

1 kommentar:

  1. Det är trevligt att vara lite kyrklig ibland. Nu kollar jag Wallander på TV, reklam just nu.

    SvaraRadera