fredag 24 september 2010

Det blev riktigt

fint väder ju längre dagen gick.
När jag kom hem så drack jag te, läste reklam och vilade lite ute på altanen.
Gubben tankade bussen, hämtade pengar och köpte ägg och potatis innan han kom hem.
Och så fort han kom hem så drog vi iväg till den stora staden där vi brukar handla för att hämta hem vår bil.
Och där stod den med sin röda skärm och var glad att se oss. :-)
Vi blev inte riktigt så glada först för bilen lät alldeles förskräckligt så när vi betalt självrisken fick vi åka till närmaste mack för att köpa olja till den. Det fanns nästan ingen motorolja i motorn. Bilen mådde bättre när den hade fått olja och soppa i sig. Men den ska få åka på koll hos vår bildoktor i nästa vecka.
Grabben har nu tagit bilen på en tur till en större stad en bra bit bort för att hämta en kompis. Känns lite nervöst, men...
Vi har hämtat 2 tomtar ikväll, käkat ute och nu sitter tomtarna och gubbarna och gissar musik av alla de slag.
Jag har suttit och lyssnat på dem och skött mina sysslor på farmville och frontville(hemskt nyttigt) när jag har kunnat sticka istället.
Det är snart dags för den där sängen igen så jag säger:

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM OM SKÖNA HÖSTHELGDAGAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar