fredag 17 september 2010

Denna fredag har sprungit

väldigt fort tycker jag.
Och jag har inte ens börjat sticka än.
Men jag har iallafall lurat gubben till den stora staden där vi brukar handla för att leta garn till min lila halsduk.
Efter att ha sprungit både mitt uppe på centrum och sen ett annat gammalt centrum så hittade vi affären där de sålde mitt Tilda garn.
Men tyvärr hade hon inte min färg. :-(
Och så är det ju ibland(ofta) för mig när jag ska ha något.
Tjejen som hade affären höll också på att stänga den så hon hade rea på en massa garner och även andra saker, men eftersom min plånbok är nästan tom så fick det vara när hon inte hade mitt garn.
Innan vi drog iväg till den stora staden så käkade vi ute på Sibylla. Tyckte att vi hade råd med det eftersom vi hade fått hem rabattkuponger, typ köp 2 betala för 1.
Vi har lånat ut min bil till brorsan för de har inte fått tillbaka sin än efter stölden av lyktorna och i helgen var det mycket stallgöra för dem. Min brorsdotter ska bl.a tävla på söndag.
Just nu sitter vi som vanligt framför våra datorer och kollar på våra favoritsidor.
Solen har visat sig idag, men vi har också haft ett par riktigt stora regnskurar under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar