onsdag 11 november 2009

Det har varit tyst

från mig i några dagar och det beror på att jag och mina arbetskamrater har varit till Ullared och handlat lite.
Ja, jag handlade lite, men inte alla.
Jag har några arbetskamrater som passade på att köpa leksaker och sånt till jul.
Plastpåsar ska man visst också köpa där och det gjorde jag också. :-)
Kom hem med lite handdukar och en tröja.
Ska jag vara riktigt ärlig så tyckte jag inte att det var så jättebilligt, men jag är kanske kräsen.
I en butik i närheten hittade jag garn så nu ska jag prova att sticka disktrasor. :-)
En trevlig liten butik med en trevlig expedit/ägare. Den var inte alls stor, men det fanns både garner och broderier där.
I samma hus/lokal låg en hälsokostaffär.
Ett litet tips att titta där om man vill titta lite på garn för inne i den stora affären så hittade jag inget garn. :-( Det ska ju finnas allt där, eller?
Förresten hade de inte spadar heller. Det var inte jag som skulle ha den utan en arbetskamrat.
Övernattning skedde på campingplatsen i en hyrd stuga där man kunde öppna en dörr så att vi kunde umgås allihopa under ett och samma tak.
Men jag ska säga att det blev inget riktigt nattsudd för det var ingen som orkade. Vi åkte från min arbetskommun klockan 05.00 igårmorse(tisdag) och var väl nere vid 10-10.30.
Sprang i affären flera timmar, gick och käka lite grann och sen in en liten sväng till.
Imorse var det full fart vid 7.30 tiden, drog iväg och käka frukost och gänget som skulle in och handla gick in igen och vi var 3 stycken som åkte till stugan och städade ur den.
Vi gick också in en sväng, men gick ut lika fort. :-)
Strax efter tolv åkte första gänget iväg och det var jag och fyra till och vi hade våran buss full med både våra och andras grejer och när vi träffades vid jobbet vid halvsju igen så var den ena bilen ganska full igen. Tredje gänget hann vi inte träffa innan vi drog hem.
Vi samåkte inte för det är ganska besvärligt att hålla ihop ute på vägarna utan det var bättre att var och en fick köra i egen takt.
Och jag kan också säga att det var skönt att komma hem. :-)
Saknaden efter Bruno gör sig påmind varje gång jag slår på telefonen för där har jag en av de sista bilderna jag tog på honom när han låg bakom tangetbordet.
Men livet är ju så att man har djur och människor bara till låns.
Nu väntar sängen för imorgon är det arbetsdag igen och jag börjar klockan 7.
GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar