tisdag 17 november 2009

Det blev inget

nattjobb för mig inatt för jag var inte bra imorse och har väl inte haft mycket ork till något. Och sen jobba natt och inte må bra det är ingen höjdare(allra helst när man är helt ensam).
Jag satsar hårt på att vara frisk till helgen när jag ska jobba igen.
Dagen har varit grå och åter grå. Finns inget slut känns det som.
Har mest suttit vid datorn som vanligt.
Var ut i en koja för att leta efter garnvindan som min mamma en gång fick i födelsedagspresent(15/11-82), men som vanligt hittade jag inte den utan gubben gick ut dit och hittade den direkt.
Kan det bero på att han visste var han lagt den?
Efter maten var jag ju bara tvungen att prova så jag började nysta det blå garnet jag köpte när jag var i Ullared. Och med lite assistans från gubben så blev det så bra så.
Så jag satsade direkt och nystade det vita garnet också.
Jag har fler härvor som ligger men jag blev ganska trött i mina händer av att nysta så det får vänta någon dag och förresten ville jag börja sticka på en disktrasa.
Och det gjorde jag, 46 m med stickor 4. Jag har ofta förmågan att ta till rikligt med garn när jag ska lägga upp maskorna, men inte denna gång så det var knappt att jag fick till 46 maskor.
Sen gjorde jag något som jag inte gjort på länge:
jag satte mig på övervåningen tillsammans med gubben och tittade på ett program på TV:n.
Nuförtiden tittar jag mest på TV i köket för jag har inte riktigt samma smak som resten av husets medlemmar.
Men idag började ett program i serien StarTrek och det är ju något som jag gillar och även då gubben.
Och nu är det dags att gå och lägga sig och hoppas på en bättre sömn än vad jag hade inatt.
Grabben tog bilen igårkväll bara för att åka och träna och han kom aldrig hem. Brukar vara så, men man blir ju lite fundersam.
Han kom hem innan gubben åkte och jobbade(vid sex) för han hade somnat på soffan hos en kompis. Så ikväll när han inte kommit hem vid halvtio så skickade jag ett sms till honom och frågade vilken soffa han skulle somna i ikväll.
Hade han kunnat svara mig skulle han ha skickat att han skulle somna i våran. :-)
GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM GLADA DRÖMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar