måndag 19 oktober 2009

Vitt ute imorse

när vi vaknade. :-)
Första promenaden med hundarna idag blev att pulsa lite, kommit ca 5 cm, men det är tillräckligt att gå i när man inte är van.
Andra promenaden så hade plogbilen hunnit ut så det var lite lättare att gå.
Vi har varit iväg en sväng och köpt mjölk och lite annat smått och gott och gubben tyckte inte det var så roligt att köra för det var lite slaskigt.
I det lilla samhället vi var till fanns det en garnaffär, visserligen tillsammans med målarfärg och spikar och sånt, men man kunde köpa garn och stickor där.
Hemma i vårt samhället finns det bara på Konsum att köpa garn och det är inget roligt garn så jag blev då glatt överraskad. Köpte ett nystan så jag ska försöka göra mig en halsduk och så var jag ju tvungen att köpa stickor också för mina är ju hemma(och förresten vet jag inte var jag har dem).
Var uppehåll mitt på dan, men nu kommer det ner lite igen.
Hundarna är glada, men tyvärr vågar vi inte ha dem lösa för de är inte så jättelydiga.
Nu står maten på bordet så det är bäst att jag slutar.

1 kommentar: