lördag 24 oktober 2009

Hemma igen efter

en veckas skön semester.
Morgonen började med att hundarna väckte oss strax innan åtta som vanligt. De fick mat och sen en morgonpromenad.
När det var gjort så käka vi frukost och duschade.
När detta var gjort så packades bilen och sen en sista promenad innan det var dags att säga adjö och åka.
Vi kom iväg elva och var hemma vid åtta-halvnio.
Resan har gått bra och vi stannade och åt innan Gävle och där fick hundarna en kissningsrunda.
Det blev så att gubben körde hela vägen hem idag, förra veckan när vi körde upp så körde jag upp till Sundsvall och han resten.
Jag började ju sticka på en halsduk igårkväll och den fortsatte jag på i bilen och upptäckte att på ett nystan kommer den inte att bli särskilt stor. Så nu måste jag leta efter mera garn i nån affär i närheten.
Väl hemkomna så var hemmet snyggt och prydligt för grabben hade städat av lite.
En tomte hade kommit för att hälsa på och Broderi tjejen kom hit och hälsade oss välkomna hem.
Tre av katterna våra har också hälsat oss välkomna hem och varit väldigt kelsjuka.
I bilen har vi lyssnat på Tomas Bodströms "Rymmaren" och tyvärr hann vi inte lyssna klart på boken utan får försöka göra det tillsammans här hemma istället.
Vi åkte från ett ställe med lite snö på backen och nån minusgrad till plusgrader och blött.
Längtar efter snön!
Tror nån att den kommer att hitta hem till oss iår?

1 kommentar:

  1. Förra gången vi körde från Östersund, stannade vi också innan Gävle och åt. Vi körde av vänster och kom ner till en liten hamn och där hade de byggt in en några små hus med glasväggar runt om, hur mysigt som helst. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette, men väl värt ett besök var det. Jag har trott du bodde mer norr över men jag förstår nu att det är mer neråt du bor, eller ska man säga mitt på kanske. Här är mulet och helt stilla idag, en jätteskön höstdag med andra ord.

    SvaraRadera