måndag 26 oktober 2009

Första arbetsdagen efter

en veckas semester.
Och det blev en lång dag eftersom jag skjutsade gubben till jobbet och han började sju, själv började jag åtta.
Mina arbetskamrater undrade lite om jag tagit fel på tiden eftersom jag var tidig. :-)
Hårt jobb i fyra timmar och sen hade jag rast i tre timmar.
På dessa timmar hann jag köpa hundmat, åka till en grannstad och köpa mera garn till min halsduk och käka lite på den där restaurangen med stort M.
Tillbaka på jobbet så satte jag mig och stickade i en timme och sen var det full fart i fem timmar till.
Innan jag åkte hem stannade jag och inhandlade en lampa till bilen min. Upptäckte imorse när vi drog iväg till jobben att halvljuset hade pajat.
Fick hjälp av en hygglig kille på macken så jag fick rätt lampa med mig hem till gubben som bytte den direkt.
Gubben hade varit duktig och varit iväg med skräp till tippen idag igen så nu måste det mesta snart vara borta.
Tomten lagade maten så den stod på bordet när gubben kom hem efter jobbet.
Just nu sitter jag, gubben och tomten framför varsin dator vid köksbordet och umgås, men det börjar snart bli dags för sängen. Jobbardag imorgon igen och jag börjar inte förrän klockan två, men jag ska skjutsa gubben till jobbet för grabben behöver bilen imorgon.
Jo, förresten så blev det två nystan till så nu ska det väl bli en skaplig halsduk.

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM GÄRNA SÖTA DRÖMMAR!!!

1 kommentar:

  1. Ja, kroppkakor vet jag vad det är och det gillar jag skarpt. Vi gör dem på kokt potatis och jag förstår att vissa gör dem på rå potatis.
    De är ju lite tidskrävande så det blir nästan så att mamma gör och bjuder in oss barn med respektive nån gång per år.
    Tur att du fick tag i lite mer garn så du kan fortsätta med halsduken.
    Ha det bra

    SvaraRadera