fredag 30 oktober 2009

Äntligen fredag,

brukar det väl hette hos många, men jag vet inte om jag tycker det alltid.
Men det kan ju bero på att jag jobbar obekväma arbetstider och det innebär ju både kvällar, nätter och helger så jag är ju ibland ledig mitt i veckan vilket inte min gubbe är.
Jag är ledig idag, men sen jobbar jag hela helgen.
Min gubbe jobbar till ett idag och sen är han ledig hela helgen.
En gång för många år sedan jobbade jag också måndag till fredag och ibland längtar jag tillbaka till den tiden, men jag trivs på mitt jobb och vill inte byta.
Och där jag jobbar går det inte att bara stänga stället och gå hem för vi behövs dygnet runt.
När gubben slutar ska vi åka iväg och fixa till gravarna så de är fina till helgen då det ska tändas ljus på kyrkogårdar över hela Sverige.
Jag tycker det är så vackert och rofyllt att se på en kyrkogård när ljusen brinner. Måste komma ihåg att åka förbi kyrkogården imorgonkväll när jag slutar jobba. :-)
Jag skulle göra en massa idag, men jag har inte gjort särskilt mycket än(som vanligt).
Har iallafall startat en maskin med tvätt, eldat, ätit frukost och löst korsord. Det sista är mycket viktigt eftersom ett korsord skulle in innan imorgon och de andra innan söndag då det blir ny månad igen.
Ska slå upp korsord.se igen så jag kan glutta på det när jag gör det jag skulle göra...
Tror ni att det blir så?
Jag är heller inte riktigt säker.
Ha en fortsatt skön fredag!!!

1 kommentar:

  1. Jo ! det gick bra,hadi inte svininfluensa iaf.....phu! men lugninflamation.
    så i helgen är sönerna hos pappa,och jag ska sova o sticka.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera