söndag 9 augusti 2009

Nu har gubben

jobbat sig svettig med att flytta gamla fönster och dörrar.
Jag var faktiskt där och hjälpte till lite grann med att få ner fönster från en vind. Det var ansträngande för armarna att ta emot fönstren när gubben gav mig dem. Men är jag dåligt tränad så är jag. Måste nog försöka bättre på det. :-)
Efter många om och men så blev det mat i huset också. Potatis, lax och bearnaisesås på burk.
Jag och gubben har också bestämt att stanna hemma denna vecka istället för att åka bort dit vi tänkt. Det är många mil att åka och vi får inte så många hela dagar där för vi måste vara hemma på fredag igen. Men vi ska titta ut en vecka till hösten och göra en resa dit.
När vi är där så kopplar vi bara av och gör ingenting som vi inte vill.
Och det blir såna här konstiga semesterar när vi planerar som idioter. Men det kommer en sommar nästa år också.

1 kommentar:

  1. Jasså ! det bidde ingen Norrlands resa....Ler !
    Håller med om att semester=att göra ingenting / bara det man kan tänka sej komma på
    att stressa hit å dit ger ingen vila el energi.

    Ha det gott !

    SvaraRadera