söndag 16 augusti 2009

Det blev visst inte så

mycket skrivet igår, men det hände väl inte så mycket heller.
Det var uppehåll ända till kvällen, men då regnade det ordentligt och idag har det hitintills varit soligt, men det blåser ordentligt.
Gubben flyttade cyklar från ett ställe till ett annat och det var väl ungefär vad vi gjorde av nytta igår.
Kvällen tillbringade vi på altanen. Gubben tittade på en film och jag lyssnade på en bok(Patienten) och broderade på mammas duk.
Imorse var gubben uppe före mig och jag låg vaken till halvtio innan jag orkade dra mig ur sängen.
Efter frukost drog jag iväg till den stora staden för jag behövde handla lite på apoteket och de har ju söndagsöppet. Passade då på att köpa lite mjölk och fil när jag ändå var där.
Slappade på altanen med mammas duk i knäet medan en tomte fixade käk åt oss.
Sen tog vi paltkoma alldeles för länge, men det var lite skönt faktiskt.
Nyss har vi fikat lite och en granne kom hit med sin dator för att försöka få igång den på mobilt bredband. Får se om gubben kan hjälpa henne.
Ska ut på altan ett tag igen och brodera mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar