söndag 23 augusti 2009

Det blev fest

för mig och mycket för att jag tog det lugnt.
Var oförskämd och tog inte folk i hand. :-) När jag talade om varför så förstod de varför.
Roligt var det iallafall och tur med vädret. Uppehåll och sol, kan det bli bättre?
Hade en nattgäst här, gubbens yngsta bror ifrån Göteborgstrakten. Trevligt att träffa honom också för det är inte så ofta vi gör det. Tyvärr var inte hans sambo och son med, men vi får kanske träffa dem till hösten.
Idag har det varit en slöardag för allihopa.
Gubben, hans bror och tomten var till gubbens äldsta bror och hjälpte till och riva ett partytält, det är ungefär det som blivit gjort idag.
Jag var tvungen att fixa maten så att nattgästen skulle få mat innan han gav sig av hemåt.
Jag somnade vid två-halvtre inatt och vaknade halvåtta och kunde inte somna om i sängen så jag gick ut och la mig på altanen och sov en timme till. Då kom gubben upp, strax efter nattgästen och inte lång stund därefter kom tomten upp. Så fast alla somnat sent så var alla uppe tidigt och kunde äta frukost tillsammans.
Jag har småhostat sen jag började jobba och i helgen har jag haft lite feber till och från så jag har sjukskrivit mig från jobbet imorgon och hoppas att det blir bättre. Jag hade inte så ont i halsen i början på veckan, men det har jag fått nu.
Det är inget roligt att vara sjuk. :-(
Nu ska jag lösa det sista veckokrysset innan jag stänger av och går och lägger mig och hoppas på att jag kan sova.
God natt och sov gott!

1 kommentar:

  1. Förkylningar hör ju hösten / skoltiden och slut på semestertiden till. Hoppas att du snart blir frisk. Krya på dej.
    Kram sytanten

    SvaraRadera