torsdag 7 februari 2019

Torsdag är det idag

och jag är ledig denna dag.
I tisdags när jag var ledig så bar jag in veden som gubben plockat på pall på lördagen. Det tog mig 2 timmar att få in den.
Sen väntade jag på sotaren och som jag lyckades missa helt. Han är duktig på att smyga.
Fick inte så mycket gjort resten av den dagen mer än att jag lagade mat så det skulle bara vara för gubben och E att sätta sig vid dukat bord och äta så de kunde åka till sågen och fixa med den trasiga bilen.
Fick diska efter också eftersom de försvann till sågen.
Gjorde väl några efterstygn, men tyvärr inte så många som jag hade önskat.
Eldade gjorde jag förstås också när jag hade förstått att sotaren varit här.
Igår morse klev gubben upp 10 minuter tidigare så han skulle hinna tända i vedpannan innan han åkte till jobbet.
Sen fick jag hålla igång det tills jag åkte och jobbade själv på eftermiddagen mellan 14:30 och 21.
11-14 minusgrader var det då och nu är det runt 0 och det har kommit ner lite mer snö.
Lite duktig var jag innan jobbet igår för jag tog reda på lite rentvätt som låg.
Igår var gubben och E och höll på med bilen igen och sen var gubben ner till grannen en sväng och kollade läget.
Igår fick jag köra den andra lånebilen som vi har . Det är svåger L:s eller hans son M:s bil vi har fått låna just nu. Vi har ju även grannens bil som lånebil och i den har fläkten sagt upp sig igen.
Idag är jag som sagt ledig och lyckades ligga kvar i sängen till 7.
Har varit uppe sen dess och behövde inte tända i pannan för det gjorde gubben i morse också.
Jag har inte kommit igång och göra någonting vettigt än mer än att ha träffat en bilskrotare som hämtade vår Renault som pajade i höstas.
Gubben hade tänkt kolla felet på den, men konstaterade att tiden inte räcker till så det var lika bra att skicka den på skrot.
Har pratat med gubben i mobilen i 2 timmar och 45 minuter. Rekordet vi har är 4 timmar tror jag. Kan ju tycka att vi pratar mycket i mobilen, men det är ungefär då vi hinner prata med varandra.
Lite tomt är det här hemma för den lilla vovven fick åka till Älva i måndagskväll och har inte kommit tillbaka än(och det kanske han inte gör heller?).
Skulle behöva göra något nyttigt som märks här hemma tills gubben kommer hem, men egentligen skulle jag vilja gå och sova resten av dygnet.
HA EN FORTSATT SKÖN TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar