måndag 18 februari 2019

Sitter just nu

och är irriterad över mig själv 😡
Vi har det inte så gott ekonomiskt just nu och det känns och märks på alla vis.
Gubben fick en ny mobil i ett erbjudande som inte gick att motstå och jag brukar inte känna avundsjuka när någon(läs gubben) får något nytt, men idag så kände jag det.
Men det beror på att jag skulle behöva nya byxor och eventuellt nya skor och det finns det inga pengar till.
Vi har ju varit alldeles för snälla mot några och vi betalar det med att snåla med allt vi har medan dessa inte håller i de stackars pengar de har utan går på bio bara för att det går en film som man absolut vill se.
Medan gubben och jag sitter och glor på varandra och funderar på vad vi ska spara in på mer.
Jobbar gör vi båda två och pengarna försvinner lika fort som de kommer in på lönekontot.
Förra veckan hade vi ju en akututryckning och jag var ledig/sjuk på tisdagen.
Trodde att gubben och jag då skulle få en extra kväll tillsammans, men ack vad vi bedrog oss!
Han fick jobba över och kom inte hem förrän efter 22 på kvällen. Jag hoppas att det visar sig i lönekuvertet.
Jag fick göra en lite mindre utryckning och hämta medicin på ett kvällsöppet apotek och leverera till personen som behövde få medicinen dagen efter.
På onsdagen jobbade jag från 12 med personalmöte först och sen jobb fram till 20.
Torsdagen var jag ledig igen, men orken att göra så mycket fanns inte.
Sen var det bara att skärpa till sig och jobba fredag kväll mellan 15 och 20, lördag och söndag mellan 14 och 21.
Mycket kvällar blir det och lite umgänge med familjen, men det är kvällar och helger jag tjänar mest pengar.
Gubben har fått igång skogsmaskinen så han har varit ute i skogen några vändor under helgen.
Igår var han och E till E:s mamma med en tvättmaskin som hon köpt billigt av oss.
Idag har jag varit ledig, men naturligtvis fanns det måsten att göra(får skylla mig själv då jag har lovat) som att skjutsa grannen till tandläkaren på eftermiddagen. Ska göra om resan på onsdag förmiddag då han ska på återbesök.
Älva kom på besök vid lunch(skjutsades av E) så hon och jag käkade lunch tillsammans.
Och nu har jag fått ännu mer dåligt samvete 😕
Gubben har både lagat maten och diskat medan jag suttit på ändan och känt mig grinig.
Samt att han nu tänker göra ordning te till mig.
Han är på tok för snäll för sitt eget bästa 😍
Bäst jag skärper till mig och är lite trevlig mot honom.
HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAGSKVÄLL!!!

1 kommentar:

  1. Ja du Anette! Liver är inte alltid så lätt! Skönt med en fast, trogen och kärleksfull vän!

    SvaraRadera