tisdag 12 februari 2019

Ja, nog vet jag/vi

att vi lever!
Igår kväll blev det utryckning för att kolla upp en väldigt viktig sak och det blev en lång natt för mig då jag fick(ville) följa med till lasarettet för samtal.
Vi har 2 personer i vår närhet som inte mår psykiskt bra och en av dem behövde hjälp igår.
Gubben åkte hem och försökte sova, men det gick inge vidare för honom så det blir en trött dag för honom.
Han klev ur sängen som vanligt vid halv sex och jobbar till fyra i eftermiddag.
Jag skulle ha jobbat dubbeltur idag, men fick snabb sjukskriva mig igår kväll och jag vet att de har ett helvete på jobbet just nu när det inte finns några vikarier.
Men personen ifråga som inte mådde bra igår gick faktiskt före mitt jobb.
Jag fick lägga mig i sängen klockan fyra.
Har lyckats sova till åtta-snåret iallafall, men det kommer inte att bli många knop gjorda idag för mig.Så
Gubben och jag känner oss ganska hjälplösa när personerna mår så här dåligt och vi försöker verkligen finnas till hands, men lätt är det inte då de inte riktigt vet eller hur de ska ta emot hjälp från oss eller andra.
Och inte blir det bättre när jag har som jag har det på jobbet med en chef som säger att hon ska vara tillgänglig hela helgen och sen är hon inte det och vi verkligen behöver ha tag i henne i ett verkligt viktigt ärende. Hela stället kokar av ilska för hur hon sköter sitt jobb och imorgon ska vi ha personalmöte och det kommer inte bli ett roligt möte det känner jag på mig.
Jag hoppas bara att jag håller mig i skinnet och är saklig när jag säger det jag känner och tänker om situationen på jobbet.
Och hoppas på att jag får fram några ord också och inte bara blir mesig.
Så om jag är riktigt ärlig så mår inte jag heller så bra psykiskt, men försöker bita ihop och hoppas att jag kan göra det en bra stund till.
Även gubben mår dåligt misstänker jag, men han säger inte så mycket om det.
Sen något som jag vet att vi båda oroar oss för och det är att våra pengar ska räcka till så vi kan betala allt som ska betalas varje månad.
Lilla vovven är tillbaka hos oss igen för det gick inte hemma hos matte just nu.
Snön som vi har fått håller på att smälta bort och har det har blivit väldigt halt att gå ute.
Solen har börjat lysa mer och mer och det är synd att det inte lite mer snö för det är väldigt vackert med snö och sol.
Ska försöka göra lite nytta idag, men jag ska mest av allt ta det lugnt och förhoppningsvis handarbeta lite också för det är lugnande om man inte gör fel.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar