måndag 4 februari 2019

Ja, nog är det

7-års olycka när man har sönder en spegel. 😢
Idag åkte E från Älva till sitt jobb med sin bil. Vid lunchtid small det till i bilen och ett däck gick sönder samt nån fjäder(den som orsakade att däcket gick sönder).
Gubben som jobbade extra igår mellan 6 och 18 för det behövdes folk på företaget som han jobbade på i somras fick en lika lång dag idag, men nu för företaget som han jobbar på sen i höstas.
Han började till 7 och skulle sluta 16, men det blev extra körning där så han jobbade till 19-tiden.
Då åkte han till en mack och hyrde en bilsläpkärra och drog ner till E där de har lastat bilen och är nu på väg hem.
Klockan är 21:40(precis när jag skriver detta) så det blir är lång dag för gubben idag också.
Han och jag skulle ha hjälpts åt att ta in ved, men det blir jag som får göra det imorgon då jag är ledig.
Jag har jobbat mellan 8 och 11 idag och när jag kom hem började jag elda igen(eldade innan jag for till jobbet i morse).
Har tvättat en maskin med handdukar och tagit reda på rena sängkläder.
Hade väl tänkt försöka göra mer när jag nu blev ensam extra länge, men latheten tog över.
En ska gjorde jag iallafall och det var att skotta av trappan på baksidan och sen en gång till kojan.
Jag var hemma före gubben igår eftersom jag jobbade mellan 8 och 16 så jag skottade en gång från grinden och in till huset och sen en gång till kaninerna.
Har vi inte haft mycket snö tidigare i vinter så kom den natten mellan lördag och söndag + söndag förmiddag.
Och det var inte lite snö som kom.
Sådär såg det ut när jag kom hem igår eftermiddag
Men jag ska inte klaga för jag tycker om snö och det är bra för grundvattnet också som vi så väl behöver.
Jag fick skotta en liten gång till Älvas och E:s lilla vovve som för tillfället(eller för alltid) bor hos oss. Han är så liten och snön är mycket högre än honom.
Fick ett ryck i väntan på att gubben och E ska dyka upp så jag gjorde makaronipudding som vi ska äta när de kommer hem.
Det får bli en sen middag idag, men mat tror jag vi behöver innan sängen.
Om inte annat så är nog gubben lite hungrig.
Mycket handarbete har det inte blivit gjort under helgen eller idag, men det kommer dagar då det kommer bli mer av det.
Katterna som vi tagit hand om kommer fram mer och mer, men den ena har inte vågat sig riktig ner än när vi är vakna.
Kanske gå och elda lite i vedpannan igen för imorgon förmiddag får jag inte elda förrän sotaren varit här.
GOD NATT OCH SOV GOTT NÄR DET ÄR DAGS FÖR SÄNGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar