onsdag 16 januari 2019

Vad skönt med

semester tänkte jag den veckan jag bara jobbar måndag, onsdag och fredag.
Jag tar dessa dagar och så försöker jag göra allt det där som jag skulle gjort innan jul.
Slutar jobba fredag vid lunch och åker hem och börjar ladda för min semestervecka.
På lördagen åker jag och gubben tillsammans med hans föräldrar och hälsar på en faster som fyllt 95 år.
Träffade en kusin med make till gubben och jag tror att jag har träffat henne en gång tidigare.
En trevlig stund hade vi där innan vi for hemåt.
Började känna mig lite konstig i kroppen så jag tog febern när jag kom hem.
Kan ju inte påstå att det var så kul för termometern visade på över 39 grader.
Frös gjorde jag fast vi eldade.
En väldigt seg söndag blev det och gubben var duktig och tog in ved.
Sen började han känna sig konstig och naturligtvis hade han feber.
Resten av söndagen blev en lugn dag.
Lugn och lugn när man har Älva och E hemma och de inte kan riktigt uppföra sig ordentligt mot varandra eller lite att Älva inte vill lyssna på vad E säger. Bök ett tag blev det.
Älva kommer att flytta från stället mitt ute i ingenstans till en lägenhet i min arbetarkommun och det kommer att bli skönt att få henne lite närmare och nu bara hoppas på att hon drar in pengar själv så E kan få behålla i sina pengar själv.
Vi behöver det!
På måndagsmorgonen tog jag kontakt med chefen och talade om att jag var sjuk och ville byta semester mot sjuk och det gjorde hon åt mig både för måndagen och idag onsdag så får vi se hur fredagen blir.
Det är mest feber jag har haft med lite hosta eller hostade gjorde jag fredag/lördag så jag hade ont i hela kroppen.
Det värsta är att gubben fortfarande är dålig och har jobbat dessa dagar med feber i kroppen. Vi har inte råd med sjukskrivningar samt att han har snöjour denna vecka.
Hade jag inte tagit semester denna vecka med vikarie insatt så hade jag nog åkt och jobbat jag med.
Och inte får vi sova i samma sovrum gubben och jag just nu.
Vi fick in en sjuk liten vovve som ska hållas i karantän några veckor för att skydda den andra hunden från smitta så jag sover i ett sovrum med honom och sen helt plötsligt fick vi in den äldre vovven av någon anledning och gubben har honom i vårt sovrum.
Jaja, vi är på tok för snälla men vi älskar ju djur och vill deras bästa.
Kom lite snö i söndags och gubben höll på bli inringd på snöjour, men han hade inte börjat än så han ringde sin kollega som åkte och plogade klockan 3 på natten(gubben fick reda på tiden innan vi gick och la oss så därför kunde han rätta till felet).
Det har varit uppehåll några dagar och solen har tittat fram samt att det har varit minusgrader. Inte många, men ändå.
Idag var det runt 13 minus när gubben klev upp och det har varit grått. Och lite snö kommer ner nu så vi får se om gubben får ut och ploga i natt.
Förresten så blev han 1 år äldre igår, men det blev inget stort firande eftersom inga pengar finns.
Han bjöd på smörgåstårta på jobbet och här hemma fixade E maten som var det som fanns hemma.
Hade ju inte råd att köpa något åt honom så jag snabb broderade ett hjärta till honom. Gjorde det på ca 4 timmar och hann precis klart till han kom hem. Nu ska vi bara hitta en liten ram också.
Jag vet inte riktigt vad gubben och jag håller på med, men nu i dagarna 3 har vi talat med varandra i telefon mellan 2 och 4 timmar. Om allt och inget så när han kommer hem har vi inte mycket att säga till varandra.
Älva har lyckats dra på sig eventuellt vår förkylning och blir naturligtvis mycket sämre än oss och har svårt att både tala och äta just nu.
Nej, gå upp till det som ska bli mitt hobbyrum och försöka fixa till det.
Ska nog sopa av köksgolvet först.
HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar