tisdag 2 oktober 2018

Ny månad har vi fått

och lön fick vi förra månaden.
Tack vare att gubben jobbat hela sommaren så blev lönen bra och en del räkningar kunde vi döda och en del av vi lagt undan till nästa månad då den inte kommer att bli lika bra.
Jag skolkade inte från jobbet i förra veckan utan jag åkte på personalkonferensen och höll mig lugn. Var på hugget, som en av arbetskamraterna sa, när chefen satt och pratade om dubbelbemanning och påpekade vart vi varit för mycket folk och hon tog på sig det. Och vi brukar inte ha för mycket folk på våra scheman mer än när chefen gjort bort sig.
Jag upptäckte också på schemat vi har på datorn att jag faktiskt inte skulle ha någon personalkonferens utan jobba som en helt vanlig onsdag, men att mina arbetskamrater skulle ha möte.
Jag gick på mötet och talade inte om felet för chefen och tog ut timmarna jag gjorde för mycket i söndags när en boende var borta och en hade besök så det inte störde verksamheten.
Om jag har jobbat ganska lite ett tag så tar jag igen det nu.
Började jobba kväll i onsdags, fortsatte med dubbeltur på torsdagen, kväll på fredagen, dag på lördagen och avslutade med kväll på söndagen.
Ledig på måndagen och då skjutsade jag svärfar och svärmor till sjukhuset i länets huvudstad. Svärfar skulle träffa en läkare inför en kommande operation.
Väl hemma på byn blev det lunch hos dem.
På eftermiddagen lagade E middagsmaten och gubben och jag åkte efter den till några grannar som firade Bomullsbröllopsdag igår och fikade lite. De fick en stickad disktrasa i bomull och äppelmos av oss.
Idag jobbar jag kväll för att vara ledig imorgon.
Sen jobbar jag kväll torsdag, kväll fredag, kväll lördag, dag söndag och dubbeltur på måndag.
Ibland funderar jag på vem som lägger mitt schema egentligen, men svaret blir nog att det är jag.
Men har jag tur så har jag semester nästa torsdag då jag har en dubbeltur igen och då blir jag ledig i 6 dagar i sträck.
Och då hoppas jag på att jag har energi att städa upp här hemma.
Nu ska jag käka klart min lunch och ställa mig i duschen så jag är klar att åka om ca 1 timme för jag ska tjänstgöra mellan 15 och 20 idag.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Ja detta pusslande med scheman! Är så tacksam att jag dom sista åren haft förmånen att gå rak vecka! Dessutom jobbar jag inte heltid så jag har ledigt alla fredagar! Bättre kan man inte ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar ibland att jag skulle jobba mellan 7 och 16 så man hade kvällar och helger lediga, men så fastnade jag inom vårdyrket och där är det inte många jobb med såna tider.
      Jag har cirka 8 kvar till pension om inte någon bestämmer att jag måste jobba längre innan jag kan ta pension.
      Och tyvärr hittade jag ingen miljonär att gifta mig med en gång i tiden ;-)

      Radera