fredag 29 juni 2018

Då är snart

juni månad slut och likaså den stackars lön vi fick för maj månad.
Varje månad håller jag tummarna för att pengarna ska räcka lite längre än till räkningarna, men jag blir besviken varje månad.
Fast det borde väl vända någon gång i framtiden.
Jag är ledig i 3 dagar nu och gubben är inne i sin ledighetsperiod på 7 dagar.
Igår hjälpte han först grannen på förmiddagen och på eftermiddagen hjälpte han sin bror L med att vända och slå hö.
Jag skulle behöva städa hela huset för det ser ut som en skräphög nästan, men jag har dels ingen ork och jag vet inte riktigt vart jag ska börja röra i röran.
Vi kommer inte ha råd att göra något roligt på semestern så då skulle jag ju kunna ägna mig åt att städa upp ett rum i taget varvat med att brodera på alla alster jag har ligger.
Samt få in bilderna på mina broderier här på bloggen. Ligger ett helt år efter, suck....
Väntar på att det ska bli lite varmare så ska kaninerna få komma ut och sen får vi se vad dagen har för sig.
Gubben ska hjälpa grannen idag också har han sagt.
Svärmor fyller 80 i nästa vecka och jag måste på gubben så hon får någon present av sina barn. Tyvärr har vi inga pengar att lägga ut. De vet vad hon ska få, men det ska köpas också.
Ta mig i kragen och göra något kanske.
HA EN SKÖN FREDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Juni sprang förbi, känns det som. När ekonomin är skral känns det bra att man köpt på sig ett och annat när det var bättre tider! Hoppas ni får ihop det och att mannen får ett fast jobb snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt ordnar sig nog säkert någon gång.
      Och hoppet är det sista som överger en.
      Kram!

      Radera