fredag 27 april 2018

Lönedag igen

och denna gång var det lite roligare att betala räkningarna för vi gick inte helt back nu.
Mycket tack vare det jobb som gubben hade i 5 veckor.
För någon dag sedan fick han ett tack för visat intresse på ett jobb och igår ringde ett bemanningsföretag och ville ha honom på intervju idag så nu har han åkt iväg till den.
E har nytt jobb nu och jag hoppas att det kommer att fungera och passa honom.
Älva väntar på svar från olika håll på att få hjälp till jobb.
Före påsk började jag bli yr igen och var det i några veckor, men denna vecka har det varit riktigt bra. Huvudet alltså för istället har jag fått ont i ryggen.
Skulle göra rent en sak vid tvätthon vi har och ställde mig lite framåtlutad och kände att det där inte blev så bra så jag flyttade benet lite, men det var redan försent.
Det är bara att konstatera att jag börjar bli gammal och alla krämpor kommer.
Jag jobbade hela dagen i måndags och sen har jag varit ledig i 3 dagar och 2 av dessa har jag följt en granne till deras ena häst 2 morgnar i rad. Igår tog vi en långpromenad efter att hon var klar där.
Efter det blev gubben och jag bjudna på lunch av henne hemma hos dem och vi fick se deras stallbygge.
Idag har jag som sagt betalat räkningarna och snart ska jag göra mig iordning och fara till jobbet och arbeta mellan 15 och 20.
Skulle egentligen jobbat hela helgen, men jag har semester i morgon för jag ska hjälpa till i en förening som vi är med i. (Sitter med som ledamot i styrelsen där)
Det har varit växlande väder de här dagarna som jag varit hemma, men regnet behövs väl fast jag skulle ju gärna velat ha lite sol och värme istället.
Till duschen nu och strax till jobbet också.
HA EN TREVLIG HELG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar