torsdag 8 mars 2018

Då har det

gått någon vecka igen.
Jag försöker ta det lugnt och samtidigt göra lite nytta här hemma, men det blir varken det ena eller det andra för hela tiden dyker det upp problem som jag måste försöka lösa så det blir lugnt.
Det tar på mina krafter och jag vet snart inte vart jag ska hämta kraften/energin ifrån.
Gubbens jobb skulle ta slut på fredag, men han har fått förlängt i 14 dagar till och det är fortfarande bara eftermiddagar han jobbar.
Visserligen ger det lite mer pengar i plånboken, men det är tråkigt att sitta hemma själv på kvällarna.
Tur i oturen är väl att jag har lagt ganska många eftermiddagsturer under denna period.
Och när gubben är hemma på förmiddagarna så försöker han ta sig ut i skogen så mycket som möjligt fast vissa dagar som idag och imorgon blev/blir det ingen skog av olika anledningar.
Imorgon ska han iväg och få behandling av sitt knä igen.
Igår skjutsade jag svärmor så hon fick prova på sjukgymnastik efter att hon opererat sin höft, men jag tror inte hon kommer åka dit igen.
Efter det så gick vi till en affär så jag fick välja en födelsedagspresent och det blev 3 bomullbamboons nystan så jag kan sticka fler disktrasor.
Och inte har det slutat snöa än heller så nu har vi fått riktig vinter. Denna vecka är det lite varmare än vad det var förra veckan, men fortfarande minusgrader.
Gubben har dragit till jobbet och jag ska göra mig i ordning för att jobba jag också.
Jobbar mellan 15 och 20 idag och sen imorgon mellan 14 och 21. Ledig lördag och har tagit semester på söndag och det ska bli skönt att få vara hemma 2 dagar i rad(hoppas jag).
HA EN FORTSATT TREVLIG TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar