tisdag 27 februari 2018

Så det kan bli!

Snart har 2 månader av år 2018 gått och jag är urusel på att skriva här.
Jag och gubben lever från dag till dag och hoppas hela tiden på att vi ska ha pengar att betala våra räkningar samt ha pengar till mat också.
Men det kommer nog att ordna sig någon gång i framtiden(hoppas jag verkligen för detta är inte kul).
I januari fyllde gubben år, ingen jämn siffra så och inget firande blev det mer än att hans föräldrar var hit och fikade.
Hans mamma opererade ena höftleden så vi har skjutsat henne en del samt hjälpt till att handla hem varor till dem.
Gubben har varit arbetslös hela januari och sökt jobb överallt och även varit på några intervjuer. Just nu har han ett eftermiddagsjobb i 3 veckor åtminstone(hoppas på att det blir förlängt på något vis).
De är 2 stycken som delar på jobbet och den ena kan inte jobba eftermiddagar/kvällar så därför får gubben jobba varje dag mellan 13:30 och 22. Tråkigt är det ju när jag har mina lediga eftermiddagar, men det är ju bättre OB-betalt när man jobbar kväll.
På förmiddagarna har han kört ihop ved så mycket han kan och veden har hans bror L fällt.
Själv jobbar jag och sliter med mitt och när jag är hemma får jag inget vettigt gjort och då jobbar jag inte heltid heller.
I helgen som var så var det min tur att fylla år(blev lika gammal som gubben), men inget större firande av den blev det heller.
En spontan lunch hos svåger U blev det i alla fall och det var riktigt trevligt.
Sen var det ett årsmöte som vi åkte på och jag blev invald som ledamot i den.
Efter detta möte så käkade vi sen middag tillsammans med Älva och sambo E.
Önskar många gånger att jag kunde trolla med knäna så vi alla skulle få det bättre än vad vi har nu, men det är svårt när det känns som jag hela tiden jobbar i motlut.
Vintern har kommit nu och det är ca 13 minusgrader idag och har varit så i flera dagar. Snöat har det också gjort och som tur är så visar sig solen ibland.
Gubben har åkt till jobbet och han påminde mig om att jag börjar jobba klockan 15 idag så det är väl bäst att jag gör mig i ordning.
Förresten har jag broderat också och jag måste ta mig tid att lägga in alla bilder här på bloggen någon gång.
HA EN FORTSATT TREVLIG TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar