lördag 9 december 2017

Snart är det jul

och jag hade tänkt städa så allt skulle vara klart till första advent.
Imorgon är det andra advent och det är långt ifrån klart med städningen.
Jag blir så trött på mig själv att jag fastnar framför mobilen, datorn och andra dumheter istället för att göra nytta och sen kunna brodera.
Någon direkt julkänsla har jag inte heller för ute är det grönt och blaskigt. Det kom lite snö i veckan, men den försvann lika fort.
Tog semester förra helgen och det var tur för på lördagskvällen var gubben och jag på fest och vi kom inte hem förrän halv fyra på morgonen.
Igår så var jag ut och käka med en del av mina arbetskamrater och hemma var jag betydligt mycket tidigare då.
Den sista november så hade gubben och jag varit tillsammans i 40 år så då firade vi med att äta pizza ute på ett ställe som vi inte brukar äta på.
Nej, nu ska jag försöka ta mig ur latheten och göra något vettigt med gubben är ute och hjälper sin bror L med något. Sen skulle han hjälpa grannen KG med veden också.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!

1 kommentar:

  1. Det låter så bekant det där! Kommer jag bara igång kan jag få undan en hel del men den svåra är just det, att komma igång!

    SvaraRadera