söndag 19 november 2017

Hej!

Jag är här igen!
Undrar om ni saknat mig?
Jag har saknat att inte skrivit på länge nu, men tiden har riktigt inte räckt till.
Gubben jobbar fortfarande kvar på jobbet där de gräver ner fiber och jag hoppas att det fortsätter så ett bra tag till.
Jag har mått bra sedan sista sjukskrivningen och har jobbat alla dagar som jag ska ha jobbat och det känns bra eftersom varenda öre behövs.
Hösten kom och gick och nu är det vinter med kallt väder och hitintills inte mycket snö, men det kommer nog snart.
Broderat har jag gjort, men det kommer inga bilder på det denna gång heller för jag måste kolla igenom vad jag har lagt ut här och inte.
OCH det är en hel del bilder som jag ska lägga ut!
Jaja, jag ska ta mig tid att göra det.
Har försökt börja städa här hemma så vi får någon ordning, men jag har svårt att komma igång.
Är ju ganska mycket att få ordning på.
Försöker komma ut och promenera så mycket som möjligt och nå mitt mål på 100 halvtimmar innan nyår.
Just nu har jag 32 halvtimmar kvar och det borde jag väl klara.
Gubben har redan nått sitt mål på 100 och har nu 22 bonuspass också.
Han får många pass på jobbet eftersom han står och går mycket där när de drar kablarna.
Det har varit lite tunga dagar eftersom det nu har gått 1 år sedan min pappa dog, sen farbror och våra hundar och några andra djur.
Och i onsdags hade min mamma blivit 80 år om hon fått leva.
Farmor skulle förresten blivit 100 i fredags och farfar hade fyllt det den 2 januari i år.
Och idag fick jag reda på att en kusin till mig hade gått bort igår kväll, bara 67 år. Hon har varit mer eller mindre sjuk i många, många år.
Det är inte bara elände utan i början av veckan firade vi Älvas sambo E som fyllde år och igår var vi och gratulerade gubbens brorson P som blev myndig i tisdags.
De senaste veckorna har jag vaknat tidigt och inte kunnat somna om vilket inneburit att på kvällarna har jag varit snortrött och gått och lagt mig samtidigt som gubben.
Det är ju inte helt fel att kliva upp tidigt, men när man bara latar sig så är det ju lite onödigt kan jag tycka.
Gubben har ikväll lagt sig för längesedan och nu ska jag också göra det.
Jag har jobbat hela denna helg och är ledig i morgon.
Då ska jag åka ner till brorsan och vi ska kolla igenom ett brev som jag/vi fått som inte var särskilt trevligt.
GOD NATT OCH SOV GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar