måndag 19 december 2016

Dagarna går och går

och jag försöker springa ifatt, men det går lite dåligt.
Jobbat har jag gjort förstås en och annan dag. Jobbar inte så många procent så ibland blir jag ledig flera dagar i sträck och sen kan jag ju förstås få jobba jätte många dagar i sträck istället.
Men jag jobbade iallafall förra helgen och måndagen sen var jag ledig i dagarna 3.
Torsdagen var jag på min tredje begravning på 1 månad och tog farväl av en arbetskamrat som  avled i cancer. Denna hemska sjukdom. 😢
Den veckan var också en sån där vecka tillbringa själv hemma eftermiddag då gubben jobbade eftermiddag/kväll.
Det kan ju vara skönt med såna dagar ibland, men just nu känns de inte så bra och jag får inget vettigt gjort heller.
Fredagen tillbringade jag från klockan 8 på morgonen till klockan 8 på kvällen på jobbet, hade delad tur och det var ingen idé att åka hem och vända.
Sen blev helgjobb också och det var andra helgen i rad, men jag ska inte klaga för jag har gjort schemat själv. Och som jag säkert skrivit här tidigare så undrar jag ibland vad jag tänkte på när jag gjorde schemat.
Som sagt har jag inte gjort mycket vettigt här hemma med alla grejer, men det är tur att jag har en gubbe som försöker ordna bland röran.
I helgen har han hållit på med en bil som tyvärr var trasigare än vad han trodde så den får stå ett tag till och se vad som ska hända med den.
Idag har jag varit ledig och faktiskt plockat undan rena kläder och tvättat lite.
Gubben har jobbat förmiddag och gör så hela veckan. När han kom hem så skrev vi handlingslistan och drog iväg och handlade så nu har vi julmat till julafton.
Hemma igen blev det upplockning av varorna och mat lagades. Denna gång gjorde jag det mesta och gubben gjorde såsen(han tog visst hand om disken också 😉).
Jag har broderat lite också, men inte så mycket som jag hade önskat(datorn tar för mycket tid för mig).
 161212
 161214
 161215
161217
Inget riktigt vinterväder har vi heller. Det kom snö och sen blev det varmare, kallare igen och det som finns kvar nu är som en enda stor isgata här hemma.
Jag tror inte att vi kommer att få en vit jul i år.
Gubben har gått och lagt sig och jag ska göra likadant strax.
Han har ju tidig vecka denna vecka och jag ska jobba 2 pass till innan jul. Det första är i morgon och det är natten till onsdag och sen ett eftermiddagspass på torsdag. Ledig i 4 dagar sen.
GOD NATT OCH SOV GOTT MINA VÄNNER!
DRÖM SÖTT!
😴

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni ändå fick en bra jul! Passar på att önska er Gott Nytt år!

    SvaraRadera
  2. Även jag hoppas att er jul blev skön och avkopplande. Kanske har ni också fått lite snö. Här vräker det ner idag. Det blir ljust och fint, men halt. Och det gillar inte jag. Men vovven måste ut så det är bara att bylta på sig.
    Kram och Gott nytt år till dig / Eva

    SvaraRadera