torsdag 27 oktober 2016

Idag är det

en vecka sedan min pappa avled stilla hemma i säng.
Och idag är det ingen bra dag alls.
Jag har varit hemma en vecka nu, men imorgon ska jag jobba. Jag måste ju börja göra det någon gång och tjäna pengar måste jag göra också.
I måndags var jag bara hemma och gjorde ingenting, ville inte göra någonting heller.
Gubben jobbade och när han kom hem drog han upp till sågen och fixade släpkärran och sen höll han på med E:s bil en stund också.
Sen åkte vi ner till vår svägerska U(gubbens bror U och hon har särat på sig ett tag) för hon behövde lite hjälp, men innan vi åkte till henne stannade vi till hos min bror P och lämnade ett brev som kommit till oss om uppsägning av pappas lägenhet.
På tisdagen åkte jag ner till lägenheten och började plocka ner pappas kläder i säckar som vi ska gå igenom här hemma sen.
Jag hittade en grå, ful kofta som han ofta hade på sig för han gillade den och då kom tårarna.
Lyckades skärpa till mig och fortsatte plocka ur garderoberna.
Var iväg och köpte lite sallad sen återvände jag dit och fortsatte mitt arbete.
När gubben slutade stannade han och köpte flyttkartonger och kom upp med.
Vi var kvar en liten stund till och innan vi for tog vi lite böcker som vi bestämde att skänka bort i söndags.
Vi fick ju åka i varsin bil eftersom vi kom dit vid olika tidpunkter.
I bilen som kom jag på att jag glömt min mobil i lägenheten så det var bara att vända och åka dit medan gubben åkte hem.
Sen när jag kom hem så glömde jag den i bilen så jag fick gå ut och hämta den.
Blir lite trött på det, men det är så här just nu.
Igår åkte jag dit och packade porslin ur köksskåpen på förmiddagen ett tag. Åkte hem och åt lunch och sen stannade jag hemma och väntade på att gubben skulle komma hem.
Han kom hem strax innan 14:30 och fikade lite sen drog han iväg med släpkärran till besiktningen och den gick igenom, tack för det.
När han kom hem igen så åkte vi ner till lägenheten med tidningspapper och jag fortsatte packa porslin. (Tidigare på dagen använde jag handdukar)
Gubben plockade lite han också, men med andra saker.
När vi skulle åka hemåt beslöt vi att åka en snabbis förbi brorsan och tur var väl det för när jag fick se affären kom jag på att vi inte hade någon mjölk hemma. Hade vi åkt åt andra hållet så hade nån av oss fått åka ner och köpa.
Det blev sen middag här hemma och sen bara att lägga sig och sova.
Hade lite svårt att somna, men jag har sovit iallafall.
Gubben var upp och sa hej då vid 4 och jag vaknade till och hade svårt att somna om. Jag vet inte om jag gjorde det, men det var inga bra timmar när jag låg. Mycket tankar eller drömmar, jag vet inte vilket det var.
Klev upp innan 7 och försökte komma igång med att göra någonting, men jag hade ingen lust.
Tittade till på datorns datum och konstaterade att det var den 27 och dags att betala räkningarna.
Det är nu gjort och inte har vi mycket kvar att leva på, men på något sätt kommer det att fungera.
Eller rättare sagt: det måste göra det!
Jag borde åka ner till lägenheten och plocka färdigt med porslinet, men just nu orkar jag inte.
Och man måste väl lyssna till sin kropp också?
Jag hoppas på att gubben vill följa med mig en stund idag efter det han har kommit hem.
Jag ska väl vara ärlig och säga att det känns extra jobbigt detta med pappa för att våra hundars dagar är räknade.
Ingen av dem är unga och friska och det märks. Men taxen var mammas och pappas hund från början och vi tog hand om honom när mamma avled för 11 år sedan och snart för de träffas alla 3 tillsammans med resten av släkten och alla djur vi har haft genom åren.
Nu har jag ätit lunch och tänker poppa popcorn till mig och hundarna. De älskar popcorn
Solen lyser faktiskt idag.
NI SKA ALLA HA EN FORTSATT TREVLIG TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar